Wprost.pl o spadku liczby klientów w centrach handlowych

  • 28 kwietnia 2022

O blisko 50% nastąpił w marcu br. średni spadek liczby wizyt w centrach handlowych w stosunku do marca 2019 r., czyli okresu sprzed pandemii – informuje, powołując się na dane naszego Związku, portal Wprost.pl. Ten serwis to już kolejne medium, które zwraca uwagę na to, że zgodnie z oceną ZPPHiU dane te wskazują na trwałą zmianę, a nie tymczasowy trend w zachowaniach konsumenckich.

Więcej

Puls Biznesu: Klientów mniej, a koszty najemców rosną

  • 27 kwietnia 2022

Według związku łączącego najemców centrów handlowych, prowadzenie sklepów w części z nich przestało się opłacać – można przeczytać w dzisiejszym drukowanym wydaniu Pulsu Biznesu, a także na portalu Pb.pl. Medium powołuje się m.in. na badania naszego Związku, zgodnie z którymi ruch w tego typu obiektach jest o połowę niższy niż przed pandemią, a także zwraca uwagę, że dane dotyczące odwiedzalaności galerii w marcu 2022 r. wskazują na trwałą zmianę, a nie tymczasowy trend w zachowaniach konsumentów. Przytacza także opinię ZPPHiU, zgodnie z którą odwiedzalność sklepów w centrach handlowych jest niska, podczas gdy koszty funkcjonowania drastycznie wzrosły, a konsekwencją jest spadek rentowności utrzymania placówek w centrach handlowych.

Rp.pl: Z centrów handlowych zniknęła połowa klientów

  • 27 kwietnia 2022

Choć po pandemii frekwencja się stopniowo odbudowuje, to jednak w marcu 2022 r. w porównaniu do 2019 r. liczba klientów spadła o 49%. Dane dotyczące odwiedzalności centrów handlowych w marcu 2022 r., zebrane przez branżową organizację handlowców ZPPHiU, wskazują na trwałą zmianę, a nie tymczasowy trend w zachowaniach konsumenckich – można przeczytać dziś na portalu Rp.pl. Serwis przywołuje przy tym sygnały płynące od branży, która alarmuje, że odwiedzalność sklepów zlokalizowanych w galeriach jest niska, podczas gdy koszty funkcjonowania drastycznie wzrosły.

Więcej

Kolejne media alarmują: Polacy nie wracają do centrów handlowych

  • 27 kwietnia 2022

Marzec 2022 r. dla przedsiębiorców w centrach handlowych był kolejnym trudnym miesiącem – informują kolejne media, w tym Wiadomoscihandlowe.pl, Portalspozywczy.pl, Propertynews.pl, Omnichannelnews.pl, Bomega.pl i Stooq.com. Jak czytamy na tych portalach, powołujących się na komunikaty i dane naszego Związku, odnosząc się do marca 2019 średni spadek liczby wizyt w galeriach w całej Polsce wyniósł -49%, a spadek liczby indywidualnych klientów to -54%. Serwisy przytaczają stanowisko Zarządu ZPPHiU, który alarmuje, że dramatycznie spada rentowność utrzymania placówek w centrach handlowych.

Dlahandlu.pl: Co drugi klient po pandemii nie wrócił do centrów handlowych

  • 27 kwietnia 2022

Portal Dlahandlu.pl zwraca uwagę, że pod względem odwiedzalności marzec 2022 r. dla przedsiębiorców w centrach handlowych jest kolejnym miesiącem potwierdzającym, że postpandemiczny handel wygląda i zapewne już będzie na stałe wyglądał inaczej niż trzy lata temu. Co drugi klient nie wrócił na zakupy do galerii handlowych. Serwis przytacza przy tym stanowisko Zarządu ZPPHiU, zgodnie z którym: Przy dynamicznym wzroście kosztów prowadzenia biznesu i wywindowanych kosztach stałych, którymi korzystający z przestrzeni w centrach są obarczani przez udostępniających, wiele lokalizacji traci sens biznesowy. Coraz więcej sklepów po prostu zostanie zamknięta, co już zaczyna się dziać w najbardziej niekorzystnych lokalizacjach.

Więcej

Połowa odwiedzających sprzed pandemii nie wraca do centrów handlowych – informuje Retailnet.pl

  • 27 kwietnia 2022

Portal Retailnet.pl – powołując się na komunikat naszego Związku – zwrócił uwagę na to, że pod względem odwiedzalności marzec 2022 r. dla przedsiębiorców w centrach handlowych jest kolejnym miesiącem postpandemicznym w handlu, który wygląda inaczej niż trzy lata temu. Serwis przytoczył w artykule opinię ZPPHiU, zgodnie z którą odwiedzalność sklepów zlokalizowanych w galeriach jest niska, podczas gdy koszty funkcjonowania drastycznie wzrosły. Dramatyczną konsekwencją tego jest spadek rentowności utrzymania placówek w centrach handlowych.

Więcej

Rzeczpospolita: Sklepy odzieżowe nadal w dołku

  • 21 kwietnia 2022

Dziennik Rzeczpospolita zwraca uwagę na to, że sklepy odzieżowe nie odrobiły strat, a ich obroty są wciąż o 3 mld zł niższe niż przed pandemią, co oznacza wielkie wyzwania, choćby dla centrów handlowych. W latach 2006-2019 wartość sprzedaży detalicznej odzieży i obuwia w specjalistycznych sklepach rosła średnio o 2,5% rocznie, po czym nastąpił ostry spadek w latach 2020 i 2021. W tym kontekście Rzeczpospolita przytacza komentarz, jakiego udzielił prezes Lancerto i członek zarządu ZPPHiU – Tomasz Ciąpała: Przewiduję, że tendencja spadkowa w tym kanale będzie trwała, podobnie jak od wielu lat ma to miejsce w innych rozwiniętych krajach, np. w Niemczech.

W mediach nadal głośno o roli Ukraińców na naszym rynku pracy

  • 16 kwietnia 2022

Temat tego, jaką rolę mogą na polskim rynku pracy odegrać Ukraińcy, nie cichnie w mediach. Tym razem portale Forsal.pl, Swiatrolnika.info oraz Fpg24.pl zwróciły uwagę na to, że przebywający w naszym kraju uchodźcy zza wschodniej granicy mogą wypełnić lukę w sektorze handlu i usług oraz produkcji. Media te powołały się przy tym na ocenę naszego Związku oraz komentarz Pawła Kapłona z zarządu ZPPHiU, który m.in. podkreślił, że uchodźcy to bardzo często wykwalifikowani, doświadczeni i wysoce kompetentni kandydaci, którzy mogą uzupełnić deficyty w zasobach wielu przedsiębiorstw.

Cytują nas ukraińskie media

  • 11 kwietnia 2022

Ukraiński portal Prk24.pl nawiązuje do stanowiska naszego Związku dotyczącego zatrudniania ukraińskich uchodźców. Redakcja odnosi się do wypowiedzi Pawła Kapłona z zarządu ZPPHiU, który zwraca uwagę na to, że z powodzeniem mogą oni wypełnić lukę na rynku pracy w sektorze handlu i usług.

Całość artykułu w języku ukraińskim.

Więcej

Radio Zet o ukraińskich uchodźcach na polskim rynku pracy

  • 6 kwietnia 2022

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług ocenia, że ukraińscy uchodźcy mogą z powodzeniem wypełnić lukę na rynku pracy – informuje Radio Zet. Medium, powołując się na ocenę naszego Związku, zwraca uwagę, że dotyczy to nie tylko samej sprzedaży, ale też produkcji i całego łańcucha dostaw, problemem może być jednak bariera językowa.