COVID uderza w handel

  • 21 października 2020

Pb.pl informuje o tym, że aż o 10 proc. zmalała z tygodnia na tydzień liczba wizyt w galeriach. Portal powołuje się też na badanie członków naszego Związku, które z kolei jasno pokazuje, że do połowy października liczba wizyt w sklepach była o 37 proc. niższa niż rok wcześniej, a obroty o 24 proc. W zestawieniu z wrześniem to wyniki gorsze odpowiednio o 7 i 4 pkt proc.

O tym, że epidemia uderza w handel i znacząco zmalała liczba wizyt w galeriach pisze też portal Rmf24.pl.

Więcej

Rzeczpospolita: W sklepach mniej klientów

  • 21 października 2020

Do końca września centra handlowe mozolnie odrabiały straty z wiosny. W październiku liczba wizyt klientów gwałtownie spadła. Wystraszeni pandemią konsumenci znów masowo wybierają e-zakupy – informuje Rzeczpospolita. W artykule redakcja zwraca uwagę m.in. na to, że konsumentów do zakupów zniechęcają choćby tzw. godziny dla seniorów, a także przytacza apel naszego Związku o powrót do niedziel handlowych, co przyczyniłoby się do poprawy bezpieczeństwa robienia zakupów.

W artykule na portalu Rp.pl redakcja powołuje się także na najnowsze badania członków naszego Związku, które potwierdzają, że październik przyniósł wyhamowanie, bo do połowy miesiąca liczba wizyt w sklepach była o 37 proc. niższa niż rok wcześniej, a obroty o 24 proc.

Więcej

Biznes24 o nas

  • 21 października 2020

Frekwencja w sklepach w pierwszych 13 dniach października spadła o 37 proc. rdr., a sprzedaż w tym samym czasie zmalała o 24 proc. – informuje Biznes24 w programie „Biznes od rana” na bazie wyników badania naszego Związku. Redakcja mówi też o tym, że ruch w galeriach handlowych nie wrócił jeszcze do normalności po lockdownie, a ponownie zaczyna maleć. – Branża liczy się z tym , że w obliczu coraz większego przyrostu zakażeń w kraju ograniczenia w galeriach mogą jeszcze zostać zaostrzone. Związek apeluje więc o powrót do niedziel handlowych, który pozwoliłby na bardziej równomierne rozłożenie ruchu w centrach i podniesienie poziomu komfortu klientów związanego z dystansem społecznym – komunikuje redakcja.

Druga fala pandemii rozpoczyna kolejne natarcie

  • 21 października 2020

Jesienne uderzenie pandemii powoduje ponowny znaczący spadek w liczbie odwiedzin i poziomie dokonywanych zakupów w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku – czytamy na portalu Dlahandlu.pl. Analizując dane naszego Związku dotyczące niemal trzech tysięcy lokali, redakcja w artykule zwraca też uwagę na spadek owdwiedzalności w odniesieniu do ostatnich miesięcy.

Więcej

Biznes.pap.pl o ruchu w galeriach

  • 21 października 2020

W odniesieniu do badania naszego Związku, którym objętych było 2 967 lokali, Biznes.pap.pl informuje o tym, że w okresie między 1 a 30 września 2020 odwiedzalność w nich spadła o 30 proc. rdr, a sprzedaż o 20 proc. rdr. W dniach handlowych między 1 a 13 października 2020 natomiast ruch był niższy o 37 proc. rdr, a obroty o 24 proc. rdr. Wśród badanych ogromna część to przedstawiciele handlu, a usługi notują jeszcze większe spadki sprzedaży tj.: 46 proc., a biura podróży nawet 89 proc.

Więcej

Parkiet: W sklepach ludzi coraz mniej

  • 21 października 2020

Od ponownego otwarcia gospodarki 4 maja handel odrabiał straty i zwłaszcza w centrach widać było stopniowe poprawianie statystyk. W październiku wszystko się zmieniło i od początki miesiąca widać znowu spadki – czytamy w dzienniku Parkiet. W artykule redakcja przytacza także wyniki badania naszego Związku, wykazując, że do połowy października spadek liczby wizyt w ujęciu rocznym wyniósł 37 proc., a obrotów 24 proc. Dziennik zwraca też uwagę m.in. na zdecydowanie niższe obroty w czasie godzin dla seniorów

Rzeczpospolita: Klientów w centrach nadal za mało

  • 7 października 2020

Rzeczpospolita (w wydaniu drukowanym oraz na portalu Rp.pl) informuje o tym, że po wrześniu klientów w galeriach handlowych było 35,4 proc. mniej niż rok temu. Jak zauważa redakcja, choć z miesiąca na miesiąc sytuacja nieco się poprawiała, to przy ponownym wzroście liczby zachorowań na koronawirusa nikt już nie wierzy w odrobienie strat jeszcze w tym roku.

Sytuacja jest bardzo dynamiczna. Artur Kazienko, prezes Grupy Kazar i członek zarządu naszego Związku, zauważa w rozmowie z Rzeczpospolitą, że bez mądrego resetu stosunków i warunków między najemcami a wynajmującymi branżę czeka trudny czas. – Sygnały płynące z takich rynków jak Wielka Brytania czy USA pokazują, że czynsz na podstawie obrotu może się stać coraz powszechniej stosowanym rozwiązaniem. Dobór najemców, którzy dysponują odpowiednią siłą przyciągania klientów, i ustalenie z nimi czynszów od obrotów może być przewagą tych wynajmujących, którzy jako pierwsi zdecydują się na taki krok – mówi Kazienko.

Więcej

Rzeczpospolita: Przez pandemię więcej pustych sklepów w galeriach

  • 1 października 2020

Jak informuje Rzeczpospolita (w wydaniu drukowanym oraz na portalu Rp.pl), stopa pustostanów w centrach handlowych wzrosła do niemal 5 proc., a oznacza to kilkadziesiąt tysięcy mkw. powierzchni opuszczonej przez najemców. Zmiany na rynku są widoczne. – Niektóre branże wychodzą powoli na prostą. Są jednak również takie, które ciągle nie osiągnęły nawet 70–80 proc. poziomu wcześniejszych przychodów – mówi redakcji Artur Kazienko, prezes firmy Kazar i członek zarządu naszego Związku. Zwraca też uwagę na to, że sytuacja w najbliższych miesiącach może być trudna. – W świetle rosnącej ostatnio liczby zachorowań oraz zmiany zachowań konsumenckich może się okazać, że czas radykalnych zmian w relacjach najemca–wynajmujący jest ciągle przed nami – zauważa Kazienko.

Do publikacji Rzeczpospolitej w swoim artykule nawiązuje również portal Businessinsider.com.pl.

Więcej

Jesień niewiadomą dla handlu odzieżą i obuwiem

  • 22 września 2020

Handel odzieżą i obuwiem nieco odbija się po głębokich spadkach wiosną, spowodowanych lockdownem. Niewiadomą jest jednak jesień – mówi Marcin Ochnik, prezes zarządu Ochnik S.A. i członek zarządu naszego Związku w rozmowie z PAP Biznes. Również w 2021 r. obroty w sklepach stacjonarnych mogą nie wrócić do poziomów z 2019 r. – Jeśli sprzedaż będzie się utrzymywać 20 proc. poniżej poziomu z 2019 roku, to rentowność większości firm w centrach handlowych będzie bliska zeru. Jeśli w przyszłym roku ten kanał dystrybucji się nie podniesie, to w przypadku części firm stanie się nierentowny albo mało rentowny. Nie będzie już bezpieczny z punktu widzenia generowania dodatniego wyniku – zauważa Marcin Ochnik.

Treść rozmowy Marcina Ochnika z PAP Biznes przybliżyły również portale Interia.pl oraz Strefainwestorow.pl.

Więcej

Wzrosty w restauracjach, spadki w handlu?

  • 9 września 2020

Redakcja Money.pl w swoim materiale przybliża sytuację branży gastronomicznej w okresie pandemii, wskazując na powstawanie nowych firm w tym sektorze.  W tym kontekście redakcja odwołuje się także do analiz członków naszego Związku wykazujących spore spadki obrotów sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych. – Ciężko patrzeć w przyszłość z optymizmem – cytuje słowa zarządu naszego Związku redakcja.

Więcej