Rzeczpospolita: Wielkie liczenie strat sklepów dopiero się zaczyna

  • 1 września 2020

Rzeczpospolita (w wydaniu drukowanym oraz na portalu Rp.pl) zwraca uwagę na spadki sprzedaży spowodowane pandemią, które najbardziej odczuwają firmy odzieżowe i obuwnicze. Trudno obecnie przewidzieć wyniki w ujęciu rocznym. – Niepewność towarzyszyć nam będzie z pewnością przez najbliższe miesiące, a to wyklucza w tym momencie możliwość snucia wiarygodnych prognoz na cały 2020 r. – zauważa biuro prasowe LPP, spółki należącej do naszego Związku w komentarzu dla redakcji. Podobnego zdania jest Artur Kazienko, prezes firmy Kazar, członek zarządu ZPPHiU. – Trudno w tym momencie prognozować wyniki sprzedaży dla całego roku. Niewątpliwie straty w branży fashion już teraz są ogromne – mówi.

Nie bez wpływu na powolne tempo odrabiania strat pozostają „niepracujące” niedziele pozbawiające nas możliwości prowadzenia działalności handlowej. Kanały online nie zastępują dotychczasowej aktywności zakupowej konsumentów sprzed pandemii. Pamiętajmy też, że sytuacja epidemiologiczna zmienia się dynamicznie, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, co przyniesie ostatni kwartał – dodaje Kazienko.

Więcej

Wp.pl: Sieci zbroją się na handlową niedzielę

  • 31 sierpnia 2020

Portal Wp.pl informuje o przygotowaniach sklepów na niedzielę handlową poprzedzającą rozpoczęcie roku szkolnego. Szacuje się, że na tegoroczne wyprawki rodzice przeznaczą nawet 4 mld zł. – Wciąż mierzymy się ze skutkami pandemii, które sektor handlowy odczuł nadzwyczaj dotkliwie. Wydłużenie tygodnia handlowego o jeden dzień to szansa na wsparcie procesu rekonwalescencji branży. Przed nami ostatnia handlowa niedziela wakacji, a potem aż do grudnia handel będzie w te dni zamrożony. To kilkanaście dni, w sumie dwa tygodnie, podczas których nie możemy odrabiać strat – mówi Artur Kazienko, prezes firmy Kazar i członek zarządu naszego Związku.

Temat niedzieli handlowej w ostatni weekend wakacji podjął też portal Biznesinfo.pl.

Więcej

Forbes.pl: Spółki modowe próbują odbić się od dna

  • 21 sierpnia 2020

Redakcja Forbes.pl zauważa, że branża modowa to jeden z mocniej dotkniętych przez pandemię sektorów, a powrót do stanu sprzed pandemii może okazać się bardzo trudny, o ile nie niemożliwy. Przedstawia też wyzwania stojące przed branżą, takie jak przenoszenie sprzedaży w obszar online, mniejsze zapotrzebowanie na odzież formalną czy niska frekwencja w salonach. W artykule przytacza dane naszego Związku wskazujące na to, że w pierwszych wakacyjnych tygodniach odwiedzalność w galeriach handlowych nadal była o ok. 30 proc. niższa w zestawieniu z poprzednim rokiem. Przyszłość sektora będzie zależała m.in. od sytuacji finansowej Polaków.

Siła nabywcza społeczeństwa może ulec dalszemu osłabieniu wskutek trudnej sytuacji finansowej wielu firm oraz planowanych lub już dokonanych zwolnień czy obniżek wynagrodzeń. Doświadczenia z okresu pandemii i obawy o przyszłość pozostaną istotnym czynnikiem weryfikującym nasze potrzeby. To z kolei przekłada się na rysujący się już teraz trend podziału na klientów poszukujących najtańszej oferty i takich, którzy będą kupować rzadziej, skoncentrowani na produktach trwałych i lepszej jakość, nawet za wyższą cenę – tłumaczy dla Forbes.pl Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP, spółki należącej do naszego Związku. – Spodziewamy się też zwiększonego zainteresowania produktami ponadsezonowymi, a tym samym odpowiednimi na różne okazje – dodaje.

Więcej

Biznes24: W galeriach handlowych nadal mniej klientów niż przed rokiem

  • 10 sierpnia 2020

Telewizja Biznes24 w programie Biznes od rana informuje na bazie danych firm należących do naszego Związku, że liczba odwiedzających galerie w lipcu spadła o 30 % w porównaniu z ubiegłym rokiem. W takiej sytuacji nadal nie można mówić o stabilizacji w sektorze handlu i usług. Redakcja wskazuje też na to, że właścicieli sklepów niepokoi także dalszy wzrost zachorowań na koronawirusa, dlatego apelujemy do rządu o przywrócenie niedziel handlowych. Przyczyniłoby się to nie tylko do walki z gospodarczymi skutkami epidemii, ale i pozwoliłoby na zwiększenie bezpieczeństwa kupujących w galeriach handlowych poprzez rozłożenie ruchu.

Next.gazeta.pl: Pracodawcy chcą powrotu niedziel handlowych

  • 10 sierpnia 2020

Ruch w galeriach handlowych wciąż jest znacznie niższy niż przed koronakryzysem – informuje Next.gazeta.pl. W materiale redakcja przytacza dane członków naszego Związku wskazujące na spadek liczby odwiedzin w lipcu w tego typu obiektach o 30 proc. w zestawieniu z tym samym miesiącem 2019 r. Portal pisze też o naszym postulacie dot. zniesienia zakazu handlu w niedziele. – Uruchomienie z powrotem niedziel handlowych nie mogłoby w jakikolwiek sposób naruszać zasad zawartych w kodeksie pracy. Należałoby wypracować takie rozwiązania, które umożliwiłyby pracę w niedzielę na zasadzie dobrowolności i nie więcej niż dwa razy w miesiącu – mówi redakcji Artur Kazienko, prezes firmy Kazar i członek zarządu naszego Związku.

Więcej

Retailnet.pl: Brak stabilizacji w branży retail

  • 10 sierpnia 2020

Nie można mówić o stabilizacji w sektorze handlu i usług, przy tak znaczącym spadku odwiedzalności rok do roku trudno nawet zakładać, kiedy sytuacja zbliży się do tej sprzed pandemii koronawirusa – czytamy na portalu Retailnet.pl. Redakcja komentuje w ten sposób dane członków naszego Związku wykazujące, że spadki w liczbie odwiedzin w lipcu br. wynoszące w odniesieniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku aż 30%.

Więcej

Wgospodarce.pl o mniejszym ruchu w sklepach

  • 10 sierpnia 2020

W pierwszym wakacyjnym miesiącu odwiedzalność sklepów w kraju spadła w zestawieniu z lipcem ubiegłego roku o 30 proc., o czym informuje portal Wgospodarce.pl. Analiza danych członków naszego Związku, na które powołuje się redakcja, obejmuje okres między 1 a 31 lipca 2020 vs. 1 a 31 lipca 2019 r. (spadek o 30 proc. r/r) oraz dni handlowe między 20 a 25 lipca 2020 vs. 22 a 27 lipca 2019 r. (spadek o 25 proc. r/r). W artykule Wgospodarce.pl przytacza też wypowiedzi członków zarządu naszego Związku komentujące te dane oraz dotyczące postulatu powrotu do handlu w niedziele.

Więcej

Money.pl o spadku odwiedzalności w sklepach

  • 7 sierpnia 2020

Choć centra handlowe są ponownie otwarte po lockdownie już trzy miesiące, rzeczywistość, w jakiej funkcjonujemy jest daleka od tej sprzed wybuchu epidemii. Podsumowanie pierwszego wakacyjnego miesiąca funkcjonowania sklepów w nowej sytuacji wypada niezwykle pesymistycznie. Nadal obserwujemy ogromne spadki odwiedzalności w sklepach, a co za tym idzie wciąż wysokie są spadki sprzedaży – cytuje słowa zarządu naszego Związku portal Money.pl informujący o spadku odwiedzalności sklepów o 30 proc. w zestawieniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W dalszej wypowiedzi jest też mowa o wzroście zachorowań na koronawirusa, co może prowadzić do ponownego zwiększenia obostrzeń sanitarnych, a także o postulacie dot. przywrócenia handlu w niedziele.

Więcej

Wyborcza.biz o nas

  • 7 sierpnia 2020

Odwiedzalność sklepów w kraju spadła o 30 proc. r/r w lipcu 2020 r., wynika z danych Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług – czytamy na portalu Wyborcza.biz. To, że ruch w galeriach nadal jest daleki od tego sprzed pandemii, a sklepy notują dużo niższe statystyki, nie jest jedynym problemem polskich handlowców. – W obliczu coraz większego przyrostu zakażeń w kraju, musimy się liczyć z tym, że ze względów bezpieczeństwa ograniczenia korzystania ze sklepów czy przestrzeni publicznych w galeriach znowu zostaną zaostrzone – zauważa zarząd naszego Związku w cytowanej przez portal wypowiedzi. – Do poprawy tego bezpieczeństwa bez wątpienia przyczyniłby się powrót do niedziel handlowych, który pozwoliłby na bardziej równomierne rozłożenie ruchu w centrach i podniesienie poziomu komfortu klientów związanego z dystansem społecznym – dodaje.

Więcej

Propertynews.pl: Najemcy galerii domagają się powrotu niedziel handlowych

  • 7 sierpnia 2020

Portal Propertynews.pl informuje o tym, że podsumowanie pierwszego wakacyjnego miesiąca funkcjonowania sklepów w nowej sytuacji wypada niezwykle pesymistycznie, a dane, które wskazują członkowie naszego Związku są jednoznaczne i niepokojące. Odwiedzalność spadła aż o 30 proc. w zestawieniu z ubiegłym rokiem. Dodatkowo – jak czytamy w artykule – w obliczu coraz większego przyrostu zakażeń w kraju, należy się liczyć z kolejnymi ograniczeniami. W tym kontekście redakcja pisze też o naszym postulacie przywrócenia niedziel handlowych.

Więcej