Związek pracodawców - Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług - ZPPHiU logo
Strefa dla członków
  • Strona główna
  • O nas
  • Misja/Wizja
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Strona główna
  • O nas
  • Misja/Wizja
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt

Apelujemy do Polskiej Rady Centrów Handlowych

  • 15 marca 2022

W obliczu wojny tuż za naszą granicą Zarząd naszego Związku apeluje do PRCH o konstruktywny dialog i wypracowanie wspólnych rozwiązań.

Szanowni Państwo,
nadszedł kluczowy moment, w którym musimy wspólnie i odpowiedzialnie zdecydować, jak potoczą się losy polskiego handlu. 13 marca minęły dwa lata od pierwszego lockdownu, w styczniu przeżywaliśmy już piątą falę pandemii, a obecnie tragicznie doświadczamy wojny na Ukrainie. Jako Polscy Pracodawcy Handlu i Usług apelujemy o konstruktywny dialog i wypracowanie wspólnych rozwiązań. Należy mieć na względzie zarówno katastrofalną sytuację wynikającą z wojny za naszą granicą, jak i potrzebę stworzenia zrównoważonego środowiska dla funkcjonowania naszych firm i setek tysięcy zatrudnionych przez nas pracowników w dłuższej perspektywie. W duchu odpowiedzialności za przyszłość centrów handlowych w Polsce usiądźmy do stołu, by na nowo ułożyć zasady zrównoważonego, sprawiedliwego i empatycznego współistnienia w skomplikowanym i dramatycznie się zmieniającym ekosystemie.

Z przerażeniem obserwujemy dziś sytuację na Ukrainie. Wojna powoduje poważne tąpnięcie również na naszym rynku. Skutki już odczuwamy i niestety odczuwać będziemy przez kolejne miesiące i lata. Rozchwianie kursów walut, przerwane łańcuchy dostaw, szybujące ceny paliw, energii, transportu i pracy powodują, że nasze firmy nie mają szans na działanie na dotychczasowych warunkach. Na dramatyczny wzrost kosztów nakładają się dalsze spadki odwiedzalności w centrach handlowych. Klienci z obawą patrzący w przyszłość szukają oszczędności, a w obliczu wojny przeznaczają również znaczące kwoty na działania pomocowe, a nie zakupy. Sami również angażujemy się na miarę swoich możliwości w pomoc. Tymczasem koszty obecności w galeriach są niestosownie wysokie. Rentowność sklepów zlokalizowanych na terenie centrów handlowych jest przedmiotem dyskusji o sensie podejmowania kolejnych inwestycji w ten kanał sprzedaży. Obecność w centrach handlowych staje się ekonomicznie nieopłacalna dla branży handlu i usług.

Fakty są nieubłagane, należy zatem zmierzyć się z rzeczywistością i przejąć inicjatywę w jej kreowaniu. Apelujemy o konstruktywny dialog nie tylko na łamach mediów. Wierzymy, że niebawem usiądziemy do stołu, by wypracować rozwiązania na miarę czasów i sytuacji, w jakiej przyszło nam kooperować. Wyrażamy nadzieję, że wykażecie Państwo empatię i biznesową solidarność w tych jakże trudnych czasach. Konieczne są rozwiązania adekwatne do możliwości wszystkich partnerów, które pozwolą działać sprawnie i efektywnie dla lepszej przyszłości całej branży. Stwórzmy wspólnie podwaliny nowej rzeczywistości i budujmy ją solidarnie i sprawiedliwie.

Z wyrazami szacunku,

Artur Kazienko, Kazar Group
Tomasz Ciąpała, Lancerto S.A.
Marcin Ochnik, Ochnik S.A.
Paweł Kapłon, Tatuum

Ostatnie wpisy
  • Koszty ciągną na dno biznes w galeriach handlowych
  • Połowa odwiedzających sprzed pandemii nie wraca do centrów handlowych – to trwała zmiana, a nie trend
  • Akcja pomocowa dla Ukrainy #Power4Ukraine to zbiórka MOCY koordynowana przez ZPPHiU
  • ZPPHiU Ukrainie – pomoc liczona jest w milionach Euro
  • Apelujemy do Polskiej Rady Centrów Handlowych

Stanowisko ZPPHiU w sprawie inwazji na Ukrainę

ZPPHiU Ukrainie – pomoc liczona jest w milionach Euro

Scroll
  • Strona główna
  • O nas
  • Misja/Wizja
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt

@2020 Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Polityka prywatności

Kontakt do nas:
Dla przedsiębiorców – [email protected]
Dla mediów – [email protected]