Związek pracodawców - Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług - ZPPHiU logo
Strefa dla członków
  • Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Dołącz do ZPPHIU
  • Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Dołącz do ZPPHIU

Czynsze proporcjonalne do przychodów

  • 17 kwietnia 2020

Umowy najmu przewidujące czynsze proporcjonalne do przychodów po wznowieniu działalności handlowo-usługowej po zniesieniu izolacji wywołanej epidemią COVID-19 – to rozwinięcie postulatu 8% ZPPHiU. Najemcy zjednoczeni w ramach Związku odwołują się do zawartych umów i wzywają Wynajmujących do respektowania ich co do zasady oraz wysokości określania czynszu.

„Biorąc pod uwagę skomplikowaną sytuację oraz obserwowane dotychczasowe doświadczenia z rynku chińskiego, gdzie po ponownym otwarciu sklepów poziom sprzedaży kształtował się na poziomie bliskim 30% sprzed zamknięcia sklepów, konieczne jest dostosowanie opłat czynszowych do niskich obrotów” – postuluje Zarząd ZPPHiU.

Dotychczasowy postulat 8% od przychodów jest nadal w mocy, jednak Związek ma świadomość, że nie wszystkie branże podlegają tym samym zasadom rozliczeniowym. Marże niektórych przedsiębiorstw spośród zrzeszonych w Związku są inne niż sektorze fashion np., elektronika czy AGD, usługi  potrzebują innego doprecyzowania przepisów rozliczeniowych – stąd uszczegółowienie zapisów.

Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z zapisów w zawartych umowach najmu. Takim rozwiązaniem jest wykorzystanie przewidzianego w umowach najmu procentu od uzyskanych przychodów jako podstawy wyznaczenia kosztu opłat za korzystanie z lokalu.

Skoro strony w warunkach braku kryzysu zgodziły się w umowie najmu, że określony procent od przychodów ze sprzedaży stanowi umówioną wysokość opłat za najem to tym bardziej te ustalenia powinny być wiążące w czasach kryzysu.

„Nie łudzimy się, że w dniu wznowienia sprzedaży w naszych sklepach stacjonarnych, z dnia na dzień wrócimy do obrotów i przychodów sprzed pandemii. Ogólna sytuacja ekonomiczna i przemiany społeczno-gospodarcze, które zachodzą na naszych oczach w przyspieszony tempie nie pozostawiają wątpliwości – nasz klient będzie uboższy, pełen obaw o przyszłość swoją i swoich bliskich i niestety nie wyda oszczędności na najnowsze kolekcje modowe, dopóki nie poczuje się znowu stabilny finansowo” – prognozuje Zarząd ZPPHiU.

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza już prawie 200 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 200 tysięcy pracowników. Listę firm członkowskich, postulaty, aktualne informacje o działaniach podejmowanych przez ZPPHiU i wszelkich aktywnościach, także medialnych, jego przedstawicieli można znaleźć na stronie: https://zpphiu.pl/.

Materiał prasowy ZPPHiU

Ostatnie wpisy
  • Jakie są wymogi ESG banków wobec centrów handlowych?
  • ZPPHiU: Co zrobić, by audyty kosztów wspólnych w centrach handlowych nie były już potrzebne?
  • Apel ZPPHiU do Premiera – po co tekstylia, buty i kapelusze mają raportować w systemie SENT?
  • ZPPHiU: Brakuje transparentności kosztów wspólnych w galeriach handlowych
  • Badania Omnisense – parkingi są ważne dla klientów centrów handlowych

8% od przychodu – wspólna sprawa polskich najemców i wynajmujących oraz solidarne uzupełnienie rozwiązań do Tarczy 2.0

Retailjournal.pl o naszej walce z koronawirusem

Scroll
  • Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Dołącz do ZPPHIU

@2022 Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Numer KRS: 0000636450
Polityka prywatności

Kontakt do nas:
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
ul. Jana Zamoyskiego 47/13
03-801 Warszawa
Dla przedsiębiorców – [email protected]
Dla mediów – [email protected]