Wprost.pl: Godziny dla seniorów to katastrofa dla handlu

  • 22 października 2020

Portal Wprost.pl wskazuje na miliardowe straty, które branża handlowa ponosi w związku z kolejnymi obostrzeniami. W tym kontekście przytacza dane dotyczące odwiedzalności galerii handlowych we wrześniu oraz pierwszych tygodniach października dostarczone przez nasz Związek. We wrześniu (2020 vs 2019) spadła ona o 30 proc. zaś sprzedaż zmalała o 20 proc. W październiku (dwa pierwsze tygodnie 2020 vs 2019) odwiedzalność spadła o 37 proc. zaś sprzedaż o 24 proc.

W materiale redakcja wskazuje na to, że godziny dla seniorów mogą mieć zły wpływ na obroty i liczbę klientów w sklepach.

Więcej

TVN24 o nas

  • 21 października 2020

TVN24 w programie „Dzień na świecie” podejmuje temat ewentualnego końca zakazu handlu w niedziele. W tym kontekście przytacza też m.in. dane członków naszego Związku, które wykazują, że w pierwszych dniach października liczba wizyt w sklepach spadła w ujęciu rocznym o 37 proc., a sprzedaż o 24 proc.

Na dramatyczną sytuację handlowców zwraca też uwagę portal Tvn24.pl. – Wiosenna fala pandemii koronawirusa i wielotygodniowy lockdown wywołały spustoszenie w branży handlowo-usługowej i do dziś mierzymy się z gigantycznymi skutkami tych wydarzeń. Wielu z przedsiębiorców nie podniosło się, a jako branża nadal walczymy o przetrwanie. Tymczasem obserwujemy, że wraz z rosnącą ilością zachorowań i groźbą kolejnych obostrzeń i ograniczeń dla wybranych sektorów usług, konsumenci reagują wycofaniem i rezygnacją z wizyt w centrach handlowych – przytacza słowa zarządu naszego Związku redakcja.

Więcej

Money.pl: W sklepach coraz mniej klientów

  • 21 października 2020

Portal Money.pl informuje o tym, że ruch w galeriach handlowych nie wrócił do sytuacji sprzed pandemii, a ponadto ponownie zaczyna maleć. W artykule redakcja nawiązuje m.in. do naszego apelu o zniesienie zakazu handlu w niedziele, a także obaw o to, że liczba klientów nadal będzie spadać, a co za tym idzie branża handlowa zostanie dotknięta poważnym kryzysem.

Więcej

Wyborcza.biz o spadkach odwiedzalności sklepów

  • 21 października 2020

W obliczu coraz większego przyrostu zakażeń w kraju, musimy się liczyć z tym, że ograniczenia w galeriach prawdopodobnie znowu zostaną zaostrzone. Do poprawy bezpieczeństwa robienia zakupów bez wątpienia przyczyniłby się powrót do niedziel handlowych, który pozwoliłby na bardziej równomierne rozłożenie ruchu w centrach i podniesienie poziomu komfortu klientów związanego z dystansem społecznym. Dlatego jako Związek postulujemy o przywrócenie niedziel handlowych, a tym samym rozładowanie ruchu klientów z 6 do 7 dni, co odpowiednio wpisuje się w rządowy program działań przeciwdziałających rozwoju epidemii – przytacza słowa zarządu naszego Związku portal Wyborcza.biz. W materiale redakcja przybliża też kwestię spadku odwiedzalności w polskich sklepach.

Więcej

Interia.pl: Galerie handlowe – coraz mniej ludzi, znaczący spadek sprzedaży

  • 21 października 2020

Jak ocenia Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług, ruch w galeriach handlowych ponownie zaczyna maleć, a wraz z rosnącą liczbą zakażeń i obostrzeniami pogłębiać się mogą spadki sprzedaży – czytamy na portalu Interia.pl. W odniesieniu do analiz członków naszego Związku redakcja zwraca uwagę również m.in. na spadek statystyk odwiedzin sklepów nie tylko w stosunku do okresu sprzed pandemii, ale i w zestawieniu z ostatnimi miesiącami.

Więcej

COVID uderza w handel

  • 21 października 2020

Pb.pl informuje o tym, że aż o 10 proc. zmalała z tygodnia na tydzień liczba wizyt w galeriach. Portal powołuje się też na badanie członków naszego Związku, które z kolei jasno pokazuje, że do połowy października liczba wizyt w sklepach była o 37 proc. niższa niż rok wcześniej, a obroty o 24 proc. W zestawieniu z wrześniem to wyniki gorsze odpowiednio o 7 i 4 pkt proc.

O tym, że epidemia uderza w handel i znacząco zmalała liczba wizyt w galeriach pisze też portal Rmf24.pl.

Więcej

Rzeczpospolita: W sklepach mniej klientów

  • 21 października 2020

Do końca września centra handlowe mozolnie odrabiały straty z wiosny. W październiku liczba wizyt klientów gwałtownie spadła. Wystraszeni pandemią konsumenci znów masowo wybierają e-zakupy – informuje Rzeczpospolita. W artykule redakcja zwraca uwagę m.in. na to, że konsumentów do zakupów zniechęcają choćby tzw. godziny dla seniorów, a także przytacza apel naszego Związku o powrót do niedziel handlowych, co przyczyniłoby się do poprawy bezpieczeństwa robienia zakupów.

W artykule na portalu Rp.pl redakcja powołuje się także na najnowsze badania członków naszego Związku, które potwierdzają, że październik przyniósł wyhamowanie, bo do połowy miesiąca liczba wizyt w sklepach była o 37 proc. niższa niż rok wcześniej, a obroty o 24 proc.

Więcej

Biznes24 o nas

  • 21 października 2020

Frekwencja w sklepach w pierwszych 13 dniach października spadła o 37 proc. rdr., a sprzedaż w tym samym czasie zmalała o 24 proc. – informuje Biznes24 w programie „Biznes od rana” na bazie wyników badania naszego Związku. Redakcja mówi też o tym, że ruch w galeriach handlowych nie wrócił jeszcze do normalności po lockdownie, a ponownie zaczyna maleć. – Branża liczy się z tym , że w obliczu coraz większego przyrostu zakażeń w kraju ograniczenia w galeriach mogą jeszcze zostać zaostrzone. Związek apeluje więc o powrót do niedziel handlowych, który pozwoliłby na bardziej równomierne rozłożenie ruchu w centrach i podniesienie poziomu komfortu klientów związanego z dystansem społecznym – komunikuje redakcja.

Druga fala pandemii rozpoczyna kolejne natarcie

  • 21 października 2020

Jesienne uderzenie pandemii powoduje ponowny znaczący spadek w liczbie odwiedzin i poziomie dokonywanych zakupów w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku – czytamy na portalu Dlahandlu.pl. Analizując dane naszego Związku dotyczące niemal trzech tysięcy lokali, redakcja w artykule zwraca też uwagę na spadek owdwiedzalności w odniesieniu do ostatnich miesięcy.

Więcej

Biznes.pap.pl o ruchu w galeriach

  • 21 października 2020

W odniesieniu do badania naszego Związku, którym objętych było 2 967 lokali, Biznes.pap.pl informuje o tym, że w okresie między 1 a 30 września 2020 odwiedzalność w nich spadła o 30 proc. rdr, a sprzedaż o 20 proc. rdr. W dniach handlowych między 1 a 13 października 2020 natomiast ruch był niższy o 37 proc. rdr, a obroty o 24 proc. rdr. Wśród badanych ogromna część to przedstawiciele handlu, a usługi notują jeszcze większe spadki sprzedaży tj.: 46 proc., a biura podróży nawet 89 proc.

Więcej