Biznzes24 o nas

  • 15 czerwca 2020

Firmy zrzeszone w Polskim związku pracodawców handlu i usług poinformowały, że w maju tego roku sklepy miały o połowę mniej klientów niż w tym samym okresie przed rokiem – informuje Biznzes24 w programie „Koniec dnia”. Marcin Ochnik, prezes zarządu Ochnik S.A. i członek zarządu ZPPHiU w wypowiedzi dla stacji zwraca uwagę na to, że prognozy są pesymistyczne, pomimo tego, że spadek nie jest zakładaną wersją fińską, gdzie odnotowano spadek na poziomie 70 %. Jest spadek na poziomie średnio około 40 %. – Są firmy, które mają trochę mniejsze spadki, tak jak sklepy sportowe i są firmy, które mają i to jest dużo firm, które mają spadki na poziomie 70 % –  odzież męska czy ubrania bardziej formalne. Rzeczywiście z każdym tygodniem sprzedaż się poprawiała, natomiast ostatnie dane pokazują, że ona się stabilizuje, niestety na poziomie minus 20-30 % pod względem przychodów. W Polsce średnia rentowność dla firm branży odzieżowej jest na poziomie około 4 % w związku z tym spadek 20 % wierzy większość firm ponosi straty jest na minusie, co w perspektywie długofalowej będzie oznaczało dalej falę upadłości firm o najsłabszej kondycji finansowej – mówi Marcin Ochnik.

Temat danych dotyczących odwiedzalności i obrotów centrach handlowych w pierwszym miesiącu po ich ponownym otwarciu stacja Biznes24 porusza również w programie „Od rana”. W materiale przytacza m.in. dane członków naszego Związku wskazujące na to, że w maju tego roku sklepy miały o połowę mniej klientów niż w maju przed rokiem. – Nieznacznym pocieszeniem jest fakt, że jeden klient wydaje średnio 20 % więcej pieniędzy niż przed pandemią, dlatego przychody spadły o 40 %, a nie o połowę wynika zdaniem właścicieli sklepów – zauważa redakcja. Biznes24 nawiązuje także do trwającego między właścicielami sklepów a właścicielami centrów sporu o wysokość czynszu.

Propertynews.pl: Pierwszy miesiąc handlu po kwarantannie. Nie powiało optymizmem

  • 15 czerwca 2020

Minął pierwszy miesiąc działalności sklepów i punktów usługowych w nowych realiach po rozluźnieniu kwarantanny. Spadki odwiedzalności oraz sprzedaży sięgają ponad 50 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 – informuje na podstawie danych członków ZPPHiU portal Propertynews.pl. Redakcja nawiązuje również do wyrażanej przez nasz Związek palącej potrzeby dostosowania wysokości czynszów do zmieniającej się sytuacji, a także przypuszczeń niektórych przedsiębiorców dot. powrotu rozluźnionych w tej chwili obostrzeń dot. korzystania ze sklepów, kawiarni czy innych przestrzeni publicznych.

Więcej

Centra handlowe prawie rozmrożone. Ale klientów znacznie mniej niż przed pandemią

  • 15 czerwca 2020

Minęło pierwszych pięć tygodni działania galerii handlowych po pandemicznym lockdownie. Ich dyrektorzy zgodnie zapewniają, że centra szybko odbudowują dawną pozycję, ale gołym okiem widać, że walczą. I ta walka może jeszcze potrwać wiele tygodni, zwłaszcza wobec mało optymistycznych doniesień o rekordowych liczbach nowych zakażonych. A może w ogóle przestaliśmy lubić galerie handlowe? – czytamy na portalu Poznan.wyborcza.pl. Redakcja sprawdza, jak obecnie wygląda sytuacja w poznańskich centrach handlowych. Na początku materiału, jako punkt wyjścia, przytacza wnioski z badań Kantar przeprowadzonych na zlecenie naszego Związku dotyczących tego, jak Polacy postrzegają powrót centrów handlowych do działalności.

Więcej

Wiadomoscihandlowe.pl: Pierwszy miesiąc sprzedaży w sklepach po kwarantannie wypada pesymistycznie

  • 15 czerwca 2020

– Dane wykazywane przez członków ZPPHiU są jednoznaczne. Widać znaczące spadki zarówno w liczbie odwiedzin sklepów, jak i zawieranych transakcji. Pod uwagę wzięto w analizie okres między 4 maja a 3 czerwca 2020 vs. 6 maja – 5 czerwca 2019 roku (LFL) – informuje portal Wiadomoscihandlowe.pl. W artykule redakcja zgłębia analizy dot. pierwszego miesiąca działania sklepów w centrach handlowych w nowych realiach po rozluźnieniu kwarantanny.

Więcej

Wyborcza.pl o obniżkach cen w sieciach handlowych

  • 15 czerwca 2020

Podsumowanie pierwszego miesiąca funkcjonowania w nowej rzeczywistości wypada pesymistycznie. Spadki sprzedaży są bardzo wysokie – uważa Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług. Branża ich zdaniem potrzebuje obniżek czynszów, aby przetrwać – czytamy na Wyborcza.pl. W materiale redakcja nawiązuje m.in. do wymuszonej przez pandemię fali przecen w ciągu ostatnich tygodni, zauważając, że ich wysokość różniła się w zależności od segmentu rynku – w najgorszej sytuacji są sklepy sprzedające garnitury, koszule, garsonki, formalne obuwie itp., ponieważ wiele osób przestało chodzić do biur i nie potrzebowało wymieniać garderoby.

Wyborcza.pl zwraca również uwagę na specyficzny w branży odzieżowej cykl cenowy produktów, który COVID-19 zupełnie zniszczył i sprawił, że wiosną firmy z tego segmentu nie miały możliwości zarobić. W odniesieniu do sieci sprzedających ubrania redakcja zauważa też, że teraz mają ciągle nadzieję, że klienci wrócą i nie trzeba będzie sprzedawać z gigantyczną stratą (tylko z niewielką), bo póki co o zyskach nikt nie myśli, bo każdy chce tylko przetrwać.

W artykule Wyborcza.pl nawiązuje też m.in. do tego, że choć z tygodnia na tydzień ruch w centrach handlowych wzrasta, to ciągle jest sporo mniejszy niż przed pandemią koronawirusa.

Więcej

Polskatimes.pl: ZPPHiU podsumowuje obecną sytuację

  • 15 czerwca 2020

Mam wrażenie, że przestaliśmy zauważać szerszy kontekst sytuacji, o której rozmawiamy. Naszą intencją są rozmowy nie tylko o czynszach za maj czy czerwiec, ale ustalenie zasad elastycznej współpracy na przyszłość. Nadal nie zniknęło zagrożenie epidemiologiczne (…). Można przypuszczać, że rozluźnione w tej chwili obostrzenia dotyczące korzystania ze sklepów, kawiarni czy innych przestrzeni publicznych wrócą z nową siłą. Apelujemy o dostosowanie zawczasu warunków współpracy z centrami handlowymi, które pozwolą firmom handlowym i usługowym przetrwać, niezależnie od scenariusza, jaki napisze nam epidemia – mówi Adam Sowa, właściciel Cukierni Sowa, firmy należącej do naszego Związku, portalowi Polskatimes.pl. Redakcja nawiązuje również do danych członków ZPPHiU wskazujących na spore spadki odwiedzalności i sprzedaży, a także przytacza nasz kolejny już apel o konstruktywny dialog pomiędzy najemcami i wynajmującymi oparty na zasadzie równości stron.

Więcej

Money.pl: Przedsiębiorcy boją się powrotu obostrzeń

  • 15 czerwca 2020

Odwiedzalność sklepów w Warszawie zmniejszyła się w pierwszym miesiącu po kwarantannie o 52 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku, a dla reszty kraju spadek był nieco mniejszy i wyniósł 47 proc. – informuje portal Money.pl w odniesieniu do analiz firm należących do naszego związku pracodawców. Redakcja zwraca też uwagę na obawy niektórych przedsiębiorców dotyczące ewentualnego powrotu obostrzeń w związku z rosnącymi statystykami zachorowań na koronawirusa.

Więcej

Współzałożycielka Yes dla Mycompanypolska.pl

  • 9 czerwca 2020

O tym, co kryzys związany z pandemią koronawirusa oznacza dla marki Yes i czego uczy w sensie biznesowym mówi redakcji Mycompanypolska.pl Maria Magdalena Kwiatkiewicz, współzałożycielka, współwłaścicielka i przewodnicząca rady nadzorczej tej firmy należącej do ZPPHiU. W wywiadzie zauważa również m.in., że najcenniejszym aktywem przedsiębiorstwa są ludzie, a także opowiada o zamiłowaniu do biżuterii i tym, jak narodził się pomysł na firmę Yes.

Więcej

Piszą o nas kolejne redakcje

  • 5 czerwca 2020

Do naszych analiz oraz danych członków naszego Związku nawiązują kolejne redakcje.

Portal Handelextra.pl przytacza wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie ZPPHiU, które wykazuje, że połowa respondentów jest za przywróceniem niedzielnego handlu co najmniej do końca 2020 r. Następnie przedstawia stanowisko Ministerstwa Rozwoju dot. zniesienia ograniczenia handlu w niedziele.

Redakcja portalu Wiadomoscihandlowe.pl powołuje się natomiast na nasze analizy dot. spadków obrotów i odwiedzalności w artykule informującym o tym, że Pekin, podobnie jak wiele chińskich miast, będzie wydawać mieszkańcom  kupony, mające zachęcić do zakupów po załamaniu sprzedaży związanym z pandemią koronawirusa.

Franczyzawpolsce.pl przytaczając dane członków naszego Związku informuje za to o tym, że Polacy kupują o połowę mniej niż rok temu –  pomimo odmrożenia boją się robić zakupy i bardzo ostrożnie wydają pieniądze w centrach handlowych.

Dziennik Łódzki o utracie klientów w centrach handlowych

  • 5 czerwca 2020

Dziennik Łódzki w dzisiejszym wydaniu informuje o tym, że choć klienci powoli wracają do centrów handlowych, jest ich znacznie mniej niż przed wybuchem epidemii. W takiej sytuacji redakcja upatruje szansy na handlowe ożywienie ul. Piotrkowskiej w Łodzi.

W artykule dziennik nawiązuje do naszych analiz dot. frekwencji oraz obrotów w galeriach po ich ponownym otwarciu. – W pierwszych dniach odmrożenia handlu w porównaniu do analogicznych okresów z zeszłego roku spadki sięgnęły 70 proc. Po blisko miesiącu aktywności handlowej widzimy, że jest tendencja wzrostowa, ale nawet dziś osiągamy ledwo połowę zeszłorocznych wyników dla analogicznych okresów. Trudno patrzeć w przyszłość z optymizmem – cytuje słowa zarządu naszego Związku redakcja. Przytacza również wypowiedzi przedstawicieli centrów handlowych, wskazujących m.in. na to, że tego typu obiekty potrzebują więcej czasu na odbudowę liczby klientów Zwracają też uwagę na przemodelowanie budżetów domowych i rozsądniejsze wydawanie pieniędzy przez Polaków.