Strefa Biznesu zwraca w artykule uwagę na to, że w ostatnich latach centra handlowe przekształcały się w galerie handlowo-rozrywkowe, zapewniając klientom liczne atrakcje pozahandlowe. Ten pęd przerwała jednak pandemia, w związku, z którą nawet po ponownym otwarciu galerie nie pełniły już tej samej funkcji i nie zachęcały już do dłuższego przebywania w nich. – Galerie handlowe nie odzyskują swojego blasku, klienci wracają powoli – przytacza słowa Jacka Kujawy, wiceprezesa LPP, spółki należącej do naszego Związku, Strefa Biznesu.
Redakcja wskazuje w tekście m.in. także na trwałe zmiany w nawykach zakupowych konsumentów, którzy np. coraz częściej korzystają z zakupów online. Zauważa też, że koronawirus przyspiesza pewne zmiany, które firmy planowały już wcześniej (np. rozwiązania z zakresu consument experience).
– Zmieniają się również modele biznesowe. Z jednej strony cyfryzacja, ale z drugiej zainteresowanie klientów innym asortymentem, co może być spowodowane zubożeniem społeczeństwa w trakcie kryzysu, Będzie też przesuwanie się popytu w stronę tańszych towarów, zmiana preferencji klientów raczej ku dolnej półce – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
W materiale Strefa Biznesu przytacza także m.in. wyniki badania Kantar przeprowadzonego na zlecenie naszego Związku, wg którego 8 na 9 Polaków w pierwszym tygodniu po ponownym otwarciu galerii handlowych w ogóle nie odwiedziło żadnego tego typu obiektu.