Retailnet.pl: Brak stabilizacji w branży retail

  • 10 sierpnia 2020

Nie można mówić o stabilizacji w sektorze handlu i usług, przy tak znaczącym spadku odwiedzalności rok do roku trudno nawet zakładać, kiedy sytuacja zbliży się do tej sprzed pandemii koronawirusa – czytamy na portalu Retailnet.pl. Redakcja komentuje w ten sposób dane członków naszego Związku wykazujące, że spadki w liczbie odwiedzin w lipcu br. wynoszące w odniesieniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku aż 30%.

Więcej

Wgospodarce.pl o mniejszym ruchu w sklepach

  • 10 sierpnia 2020

W pierwszym wakacyjnym miesiącu odwiedzalność sklepów w kraju spadła w zestawieniu z lipcem ubiegłego roku o 30 proc., o czym informuje portal Wgospodarce.pl. Analiza danych członków naszego Związku, na które powołuje się redakcja, obejmuje okres między 1 a 31 lipca 2020 vs. 1 a 31 lipca 2019 r. (spadek o 30 proc. r/r) oraz dni handlowe między 20 a 25 lipca 2020 vs. 22 a 27 lipca 2019 r. (spadek o 25 proc. r/r). W artykule Wgospodarce.pl przytacza też wypowiedzi członków zarządu naszego Związku komentujące te dane oraz dotyczące postulatu powrotu do handlu w niedziele.

Więcej

Money.pl o spadku odwiedzalności w sklepach

  • 7 sierpnia 2020

Choć centra handlowe są ponownie otwarte po lockdownie już trzy miesiące, rzeczywistość, w jakiej funkcjonujemy jest daleka od tej sprzed wybuchu epidemii. Podsumowanie pierwszego wakacyjnego miesiąca funkcjonowania sklepów w nowej sytuacji wypada niezwykle pesymistycznie. Nadal obserwujemy ogromne spadki odwiedzalności w sklepach, a co za tym idzie wciąż wysokie są spadki sprzedaży – cytuje słowa zarządu naszego Związku portal Money.pl informujący o spadku odwiedzalności sklepów o 30 proc. w zestawieniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W dalszej wypowiedzi jest też mowa o wzroście zachorowań na koronawirusa, co może prowadzić do ponownego zwiększenia obostrzeń sanitarnych, a także o postulacie dot. przywrócenia handlu w niedziele.

Więcej

Wyborcza.biz o nas

  • 7 sierpnia 2020

Odwiedzalność sklepów w kraju spadła o 30 proc. r/r w lipcu 2020 r., wynika z danych Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług – czytamy na portalu Wyborcza.biz. To, że ruch w galeriach nadal jest daleki od tego sprzed pandemii, a sklepy notują dużo niższe statystyki, nie jest jedynym problemem polskich handlowców. – W obliczu coraz większego przyrostu zakażeń w kraju, musimy się liczyć z tym, że ze względów bezpieczeństwa ograniczenia korzystania ze sklepów czy przestrzeni publicznych w galeriach znowu zostaną zaostrzone – zauważa zarząd naszego Związku w cytowanej przez portal wypowiedzi. – Do poprawy tego bezpieczeństwa bez wątpienia przyczyniłby się powrót do niedziel handlowych, który pozwoliłby na bardziej równomierne rozłożenie ruchu w centrach i podniesienie poziomu komfortu klientów związanego z dystansem społecznym – dodaje.

Więcej

Propertynews.pl: Najemcy galerii domagają się powrotu niedziel handlowych

  • 7 sierpnia 2020

Portal Propertynews.pl informuje o tym, że podsumowanie pierwszego wakacyjnego miesiąca funkcjonowania sklepów w nowej sytuacji wypada niezwykle pesymistycznie, a dane, które wskazują członkowie naszego Związku są jednoznaczne i niepokojące. Odwiedzalność spadła aż o 30 proc. w zestawieniu z ubiegłym rokiem. Dodatkowo – jak czytamy w artykule – w obliczu coraz większego przyrostu zakażeń w kraju, należy się liczyć z kolejnymi ograniczeniami. W tym kontekście redakcja pisze też o naszym postulacie przywrócenia niedziel handlowych.

Więcej

Dlahandlu.pl o potrzebie przywrócenia niedziel handlowych

  • 7 sierpnia 2020

Jak informuje portal Dlahandlu.pl, spadki w liczbie odwiedzin w sklepach w galeriach handlowych w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku wynoszą aż 30 proc. Taka nadzwyczajna sytuacja rynkowa wymaga elastyczności zarówno ze strony przedsiębiorców, jak i rządzących. – Jako Związek postulujemy o przywrócenie niedziel handlowych, a tym samym rozładowanie ruchu klientów z 6 do 7 dni, co odpowiednio wpisuje się w rządowy program działań przeciwdziałających rozwoju epidemii – cytuje słowa zarządu naszego Związku redakcja.

Więcej

Do Rzeczy: Polska strefa euro

  • 3 sierpnia 2020

Redakcja Do Rzeczy zwraca uwagę na to, że po wybuchu pandemii kurs złotego mocno spadł, przez co wzrosły ceny wynajmu powierzchni m.in. w galeriach handlowych, za które w większości płaci się w euro.  To duży problem również dlatego, że wiele firm walczy obecnie o przetrwanie, zmagając się ze spadkami przychodów (szczególnie sklepy i punkty usługowe w centrach handlowych).

Autor artykułu zauważa, że bardzo wysokie stawki za wynajem powierzchni to dla wielu firm w Polsce jeden z głównych wydatków (ok. 20 proc., a nawet 35-40 proc. przychodów). Rozważa przyczyny opłat w euro, wskazując m.in. na to, że 90% biurowców, centrów handlowych czy kompleksów logistyczno-magazynowych jest budowana w Polsce przez zagraniczne firmy, zaciągające na ten cel kredyty za granicą (zwykle z zachodniej Europie, a więc w euro). Redakcja zwraca uwagę też na to, że właściciele tych obiektów ryzyko kursowe (osłabienia złotego) przerzucają na najemców. – Co do kosztów najmu, z oczywistych względów, w obecnej sytuacji najemców znacznie bardziej opłacalne byłyby rozliczenia w walucie krajowej – mówi Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP, spółki należącej do naszego Związku.

Puls Biznesu: Czas na decyzje w galeriach minął

  • 3 sierpnia 2020

Puls Biznesu (w wydaniu drukowanym oraz na stronie Pb.pl) informuje o tym, że właśnie (3 sierpnia) mija ustawowy termin na skorzystanie przez najemców galerii handlowych z tarczy antykryzysowej. Redakcja przybliża, jak przebiegały negocjacje pomiędzy stronami i zauważa, że w większości przypadków udało się dojść do porozumienia.

Były przypadki, w których wynajmujący, w początkowej fazie negocjacji, nie rozumiejąc trudnej sytuacji najemców, oczekiwali obniżek zwrotnych lub bardzo długiego przedłużenia umowy. Nie do zaakceptowania były oferty trzymiesięcznej obniżki czynszu w zamian za przedłużenie umów o 15 czy 20 miesięcy. Zdecydowana większość tych wynajmujących na podstawie danych dotyczących sprzedaży i odwiedzalności po 4 maja wysłuchała naszych argumentów i zmieniła podejście — mówi Pulsowi Biznesu  Artur Kazienko, prezes Kazar Group i członek zarządu naszego Związku.

Więcej

Strefa Biznesu: Czy to koniec galerii handlowych?

  • 3 sierpnia 2020

Strefa Biznesu zwraca w artykule uwagę na to, że w ostatnich latach centra handlowe przekształcały się w galerie handlowo-rozrywkowe, zapewniając klientom liczne atrakcje pozahandlowe. Ten pęd przerwała jednak pandemia, w związku, z którą nawet po ponownym otwarciu galerie nie pełniły już tej samej funkcji i nie zachęcały już do dłuższego przebywania w nich. – Galerie handlowe nie odzyskują swojego blasku, klienci wracają powoli – przytacza słowa Jacka Kujawy, wiceprezesa LPP, spółki należącej do naszego Związku, Strefa Biznesu.

Redakcja wskazuje w tekście m.in. także na trwałe zmiany w nawykach zakupowych konsumentów, którzy np. coraz częściej korzystają z zakupów online. Zauważa też, że koronawirus przyspiesza pewne zmiany, które firmy planowały już wcześniej (np. rozwiązania z zakresu consument experience).

Zmieniają się również modele biznesowe. Z jednej strony cyfryzacja, ale z drugiej zainteresowanie klientów innym asortymentem, co może być spowodowane zubożeniem społeczeństwa w trakcie kryzysu, Będzie też przesuwanie się popytu w stronę tańszych towarów, zmiana preferencji klientów raczej ku dolnej półce – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

W materiale Strefa Biznesu przytacza także m.in. wyniki badania Kantar przeprowadzonego na zlecenie naszego Związku, wg którego 8 na 9 Polaków w pierwszym tygodniu po ponownym otwarciu galerii handlowych w ogóle nie odwiedziło żadnego tego typu obiektu.

Pulshr.pl: Pracodawcy apelują o zniesienie zakazu handlu

  • 29 lipca 2020

Portal Pulshr.pl powraca do tematu zniesienia zakazu handlu w niedzielę, jako szansy na ochronę miejsc pracy. Może być to rozwiązanie dobre też dla samych konsumentów. – Dla klientów, którzy ze względów bezpieczeństwa unikają miejsc zatłoczonych, dodatkowy dzień na robienie zakupów stanowić będzie szansę na bardziej równomierne rozłożenie ruchu w centrach handlowych i podniesienie poziomu komfortu związanego z dystansem społecznym – argumentuje zarząd naszego Związku w wypowiedzi dla portalu Pulshr.pl.

Więcej