Związek pracodawców - Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług - ZPPHiU logo
Strefa dla członków
  • Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Dołącz do ZPPHIU
  • Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Dołącz do ZPPHIU

Pierwszy miesiąc sprzedaży po kwarantannie

  • 10 czerwca 2020

Firmy handlowe i usługowe zrzeszone w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług podsumowały pierwszy miesiąc działania w nowych realiach po rozluźnieniu kwarantanny. Spadki odwiedzalności punktów oraz sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku sięgają nawet powyżej 50%.

Dane wykazywane przez członków ZPPHiU są jednoznaczne. Widać znaczące spadki zarówno w liczbie odwiedzin sklepów, jak i zawieranych transakcji. Pod uwagę wzięto w analizie okres między 4 maja a 3 czerwca 2020 vs. 6 maja – 5 czerwca 2019 roku (LFL).

Zestawienie odwiedzalności oraz obrotów przedstawia się następująco:

Porównywane okresyProcentowy spadek bądź wzrost odwiedzalności (WARSZAWA / RESZTA KRAJU)Procentowy spadek bądź wzrost obrotów (WARSZAWA / RESZTA KRAJU)
4 maja – 3 czerwca 2020
vs. 6 maja – 5 czerwca 2019
-51,8% / -47,4%-45,7% / -36,9%

„Podsumowanie pierwszego miesiąca funkcjonowania w nowej rzeczywistości wypada pesymistycznie. Spadki sprzedaży są bardzo wysokie. Mamy do czynienia z zupełnie inną sytuacją niż przed pandemią i podkreślamy paląca potrzebę dostosowania wysokości czynszów do naszych możliwości. W tej chwili członkowie ZPPHiU prowadzą indywidualne rozmowy z centrami handlowymi i nadal próbują perswadować rozwiązania adekwatne do realiów. Wzywamy do brania pod uwagę wysokości naszych obrotów i wyliczania czynszów na ich podstawie. To pozwoli nam wszystkim przetrwać najtrudniejszy czas i wrócić do „nowej normalności” w bezpieczniejszej przyszłości ” – podsumowuje sytuację Zarząd ZPPHiU.

„Mam wrażenie, że przestaliśmy zauważać szerszy kontekst sytuacji, o której rozmawiamy. Nasza intencją są rozmowy nie tylko o czynszach za maj czy czerwiec, ale ustalenie zasad elastycznej współpracy na przyszłość. Nadal nie zniknęło zagrożenie epidemiologiczne” – zauważa  Adam Sowa, właściciel Cukierni Sowa. „Owszem centra handlowe są dzisiaj otwarte, a my jako przedsiębiorcy działamy intensywnie, ale statystyki zachorowań są coraz wyższe. Można przypuszczać, że rozluźnione w tej chwili obostrzenia dotyczące korzystania ze sklepów, kawiarni czy innych przestrzeni publicznych wrócą z nową siłą. Apelujemy o dostosowanie zawczasu warunków współpracy z centrami handlowymi, które pozwolą firmom handlowym i usługowym przetrwać, niezależnie od scenariusza, jaki napisze nam epidemia” – konkluduje Adam Sowa.  Powyższe zestawienie, czarno na białym wykazuje, że do normalności sprzed pandemii koronawirusa jeszcze bardzo daleka droga. Warunki, z jakimi przyszło mierzyć się biznesowi, wymagają elastycznego podejścia i dostosowania rozwiązań adekwatnie do okoliczności. Wobec braku rozwiązań ustawowych ZPPHiU po raz kolejny apeluje o konstruktywny dialog pomiędzy najemcami i wynajmującymi oparty na zasadzie równości stron.

Materiał prasowy ZPPHiU

Ostatnie wpisy
  • Jakie są wymogi ESG banków wobec centrów handlowych?
  • ZPPHiU: Co zrobić, by audyty kosztów wspólnych w centrach handlowych nie były już potrzebne?
  • Apel ZPPHiU do Premiera – po co tekstylia, buty i kapelusze mają raportować w systemie SENT?
  • ZPPHiU: Brakuje transparentności kosztów wspólnych w galeriach handlowych
  • Badania Omnisense – parkingi są ważne dla klientów centrów handlowych

50% Polaków chce przywrócenia niedzielnego handlu

PROTEST przedstawicieli ZPPHiU

Scroll
  • Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Dołącz do ZPPHIU

@2022 Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Numer KRS: 0000636450
Polityka prywatności

Kontakt do nas:
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
ul. Jana Zamoyskiego 47/13
03-801 Warszawa
Dla przedsiębiorców – [email protected]
Dla mediów – [email protected]