Związek pracodawców - Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług - ZPPHiU logo
Strefa dla członków
  • Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Dołącz do ZPPHIU
  • Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Dołącz do ZPPHIU

ZPPHiU wobec decyzji o zamknięciu centrów handlowych od 25 grudnia

  • 18 grudnia 2020

Przedstawiciele firm handlowych i usługowych zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług wyrażają rozczarowanie decyzją dotyczącą ponownego zamknięcia centrów handlowych od 25 grudnia. Deklarowana data 28 grudnia oznacza de facto, że już trzy dni wcześniej sklepy będą zamknięte z powodu Świąt Bożego Narodzenia.

„Zaskoczyła nas ogłoszona dzisiaj informacja o kolejnych ograniczeniach w handlu. Pozostawaliśmy w przekonaniu, że nasze sklepy w centrach handlowych nie zostaną zamknięte, ponieważ są bezpieczne. A to pozwoliłoby nam zmniejszać straty, bo szans na ich odrobienie już nie widzieliśmy” – komentuje Zarząd ZPPHiU.

Pomimo poniesienia finansowych skutków poprzednich lockdownów, przedstawiciele handlu i usług zdecydowali się na znaczące nakłady związane z dostosowaniem placówek do obostrzeń wynikających z zaleceń reżimu sanitarnego. W placówkach zadbano o wymagana infrastrukturę a pracownicy zostali odpowiednio przeszkoleni w przestrzeganiu procedur reżimu sanitarnego.

„Bezpieczeństwo zdrowotne klientów i pracowników oraz zapewnienie komfortu korzystania z usług były i pozostają dla nas priorytetowe” – dodaje Zarząd ZPPHiU.  

Sklepy zlokalizowane w centrach handlowych pozostawały jednymi z najbezpieczniejszych miejsc w przestrzeni publicznej, a ich odwiedzalność, po zawieszeniu lockdownów pozostawała bardzo długo niska. Wśród firm zrzeszonych w ZPPHiU w ciągu ostatniego weekendu odnotowano spadki odwiedzalności na uśrednionym poziomie -48%, a spadek sprzedaży wyniósł -38% w stosunku do roku ubiegłego w porównywanym okresie.

W 2020 roku handlowcy nie mieli okazji do sprzedaży w standardowym rytmie.  Reprezentanci branży fashion nie sprzedali w marcu i kwietniu kolekcji wiosenno-letnich, lockdown listopadowy zatrzymał zakupy jesienno-zimowe. Kolejny lockdown pozbawia branżę klasycznego okresu wyprzedaży, zaczynającego się przed Nowym Rokiem.

„Niemożnością staje się zachowanie płynności finansowej i zapewnienie stabilnego funkcjonowania przedsiębiorstw. Jesteśmy przekonani, że skutki tego lockdownu mogą być dotkliwe dla całej gospodarki. Nie jesteśmy w stanie w tym momencie określić, ile firm upadnie, ale konsekwencje będą odczuwalne dla wszystkich” – podsumowuje Zarząd ZPPHiU.

Materiał prasowy ZPPHiU

Ostatnie wpisy
  • Jakie są wymogi ESG banków wobec centrów handlowych?
  • ZPPHiU: Co zrobić, by audyty kosztów wspólnych w centrach handlowych nie były już potrzebne?
  • Apel ZPPHiU do Premiera – po co tekstylia, buty i kapelusze mają raportować w systemie SENT?
  • ZPPHiU: Brakuje transparentności kosztów wspólnych w galeriach handlowych
  • Badania Omnisense – parkingi są ważne dla klientów centrów handlowych

ZPPHiU kolejne obostrzenia w handlu odetną nam tlen…

Zanim rozejdziemy się do domów…

Scroll
  • Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Media o nas
  • Kontakt
  • Dołącz do ZPPHIU

@2022 Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Numer KRS: 0000636450
Polityka prywatności

Kontakt do nas:
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
ul. Jana Zamoyskiego 47/13
03-801 Warszawa
Dla przedsiębiorców – [email protected]
Dla mediów – [email protected]