Centra handlowe i ich charakter ulegną diametralnej zmianie
- 28 lipca 2020
– Przed epidemią wizyty w centrach handlowych były dla wielu Polaków rozrywką. Badanie przeprowadzone przez Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług pokazało, że ok. 4,5 mln osób odwiedzało je co najmniej raz w tygodniu. Oprócz samych zakupów klientów przyciągały restauracje czy strefa rozrywkowa, które obecnie straciły na atrakcyjności w związku z ograniczeniami sanitarnymi. W tym momencie kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim obecnym w galerii handlowej. Nie wiemy jeszcze jak długo utrzyma się taka sytuacja oraz jak finalnie wpłynie na funkcjonowanie obiektów handlowych w nowej rzeczywistości. Jedno jest jednak pewne – centra handlowe i ich charakter ulegną diametralnej zmianie – mówi Magazynowi Galerie Handlowe Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP, firmy należącej do naszego Związku.
W komentarzu dla redakcji czasopisma zwraca też uwagę m.in. na zmianę zachowań konsumenckich, na które kluczowy wpływ będzie miało spodziewane osłabienie siły nabywczej społeczeństwa, w związku ze zwolnieniami czy obniżkami wynagrodzeń w dobie trwającego kryzysu.
